icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_leftmeters-lg

Aizsargātā lietotāja atbalsts

Atlaide tavam rēķinam

Enefit ir pievienojies aizsargāto lietotāju atbalsta programmai

No 2023. gada janvāra Enefit piedāvā saviem klientiem, ar statusu"aizsargātais lietotājs", atlaidi elektrības rēķiniem. Esošajiem Enefit klientiem atlaide tiek piemērota automātiski un tiks iekļauta rēķinā.

Lai uzzinātu vairāk, par aizsargātā lietotāja atbalstu, apmeklē BVKB mājas lapu.

Uzzini, kam ir tiesības saņemt aizsargātā lietotāja atbalstu elektrības rēķiniem

  • Daudzbērnu ģimenei – 25 euro.
  • Trūcīgai vai maznodrošinātai ģimenei – 20 euro.
  • Ģimenei, kuras aprūpē ir bērns ar invaliditāti – 20 euro.
  • Personai ar I invaliditātes grupu vai tās aizgādnim – 20 euro.

Ja neesi Enefit klients*

Noslēdz līgumu ar Enefit un saņem aizsargātā lietotāja atlaidi saviem elektrības rēķiniem.

*Ja tiek mainīts pakalpojuma sniedzējs vai uzsākts jauns pakalpojuma līgums, lūgums veikt atzīmi e-pakalpojuma Latvija.lv vietnē, norādot jauno līguma numuru un pakalpojuma sniedzēju.

Ja tev ir piešķirti vairāki aizsargātā lietotāja statusi, tad piešķirtais atbalsts summējas un netiek dalīts pa vairākiem elektroenerģijas līgumiem.

Lai apskatītu informāciju par sev piešķirto aizsargātā lietotāja statusu un līguma numuru, uz kuru maksājuma samazinājums ir attiecināts, aicinām izmantot e-pakalpojumu ‘Aizsargātā lietotāja statusa noteikšana’ portālā www.latvija.lv. E-pakalpojumā var veikt līguma numura nomaiņu, uz kuru turpmāk vēlaties saņemt aizsargātā lietotāja maksājuma samazinājumu.


Atbalstu elektroenerģijas rēķinam saņemsi nākamajā mēnesī pēc pakalpojuma pieteikšanas.

Informācija par aizsargātā lietotāja statusu tiek atjaunota katra mēneša 7.datumā. Periodā no 1. līdz 6. datumam tiek attēlots iepriekšējā mēneša statuss. Tekošā mēneša aktuālais statuss tiks atspoguļots 7.datumā.

Atbalsta saņemšana līguma apakšlietotājam

Ja esi aizsargātais lietotājs, kurš saņem elektrības pakalpojumu no Enefit, bet neesi līgumslēdzējs (tu īrē vai maksā par elektrību mājas apsaimniekotājam), tad vari saņemt atbalstu, saskaņā ar galalietotāja noslēgto līgumu. Lai saņemtu atlaidi, sazinies ar Enefit klientu apkalpošanas centru rakstot e-pastu uz [email protected] vai zvanot 6000 0055.

Lai pieteiktu atlaidi nepieciešams norādīt:

  • savu vārdu, uzvārdu;
  • savu personas kodu;
  • savu kontaktinformāciju;
  • pakalpojuma saņemšanas adresi;
  • līgumslēdzēja (galalietotāja) līguma numuru.

Kā apsaimniekotājiem pieteikt savus klientus aizsargāto lietotāju valsts atbalstam par elektrību

No 2023. gada janvāra privātpersonām, ar statusu aizsargātais lietotājs, Enefit nodrošina valsts atlaidi elektrības rēķiniem. Ja gala klientam ir aizsargātā lietotāja statuss un par elektrību tas norēķinās ar apsaimniekotāja starpniecību, tad apsaimniekotājs apkopo šo iedzīvotāju pieteikumus un anketu veidā iesniedz Enefit.

Apsaimniekotājiem līdz tekošā mēneša pirmajam datumam ir jāiesniedz klientu saraksts, kuri vēlās saņemt aizsargātā lietotāja atlaidi no Enefit, sūtot sarakstu savam Enefit klientu attiecību vadītājam vai uz e-pastu [email protected].


Biežāk uzdotie jautājumi


Kļūt par Enefit klientu ir vienkārši un ātri:

  • izvēlies sev piemērotāko produktu un papildpakalpojumus;
  • autorizējies, izmantojot internetbanku;
  • izvēlies kādu sev piederošu adresi, kurā vēlies iegādāties Enefit elektrību;
  • apstiprini līgumu.

Visus pārējos ar tirgotāja maiņu saistītos jautājumus nokārtosim mēs.

Atceries, ka elektroenerģijas tirgotāja maiņa nākamajam mēnesim jāpiesaka līdz mēneša 15. datumam. Ja pieteiksi to mēneša otrajā pusē, tad tirgotājs tiks mainīts no aiznākamā mēneša 1. datuma.

Pakalpojums ir maksājuma samazinājums elektroenerģijas rēķina summai vienam elektroenerģijas līgumam. Maksājuma samazinājumu piemēro elektroenerģijai un sistēmas pakalpojumiem, bet ar to nedrīkst segt pievienotās vērtības nodokli.

Tiesības saņemt pakalpojumu ir maznodrošinātai vai trūcīgai mājsaimniecībai (personai), daudzbērnu ģimenei vai ģimenei (personai), kuras aprūpē ir bērns/i ar invaliditāti, vai persona/as ar I invaliditātes grupu, kura patērē elektroenerģiju savā mājsaimniecībā pašu vajadzībām (galapatēriņam).

Pakalpojums netiek sniegts aizsargātajam lietotājam, kas reģistrēts Uzturlīdzekļu garantiju fonda iesniedzēju un parādnieku reģistrā kā parādnieks.

Atlaide tiek piemērota automātiski pirmajam līgumam, kuru noslēdzi ar Enefit par elektroenerģijas pakalpojumiem. Lai nomainītu adresi uz kuru tiek piemērota atlaide pievienojies www.latvija.lv.

Jā, tu vari saņemt aizsargātā lietotāja atlaidi, ja šī ir tava deklarētā adrese. Lai saņemtu atlaidi, sazinies ar mūsu konsultantiem pa tālruni 60000055.

  • Dodies uz www.latvija.lv e-pakalpojumu sadaļu un izvēlies “aizsargātā lietotāja statusa noteikšana”.
  • Autorizējies, izmantojot savus personas datus.
  • Iesniedz dokumentus.

Ja esi jauns klients, tad atlaidi rēķinam saņemsi no pirmā līguma noslēgšanas mēneša.

Iepazīsties ar aizsargātā lietotāja datu lietošanas principiem.

Uzzini vairāk »