icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_leftmeters-lg

Ko darīt ar elektroenerģijas līgumu, mainot dzīvesvietu?

Pērkot vai pārdodot, īrējot vai iznomājot nekustamo īpašumu, aktuāls ir jautājums – ko darīt ar elektroenerģijas pieslēgumu un elektrības līgumu? Šajā rakstā izskaidrosim, kā rīkoties dažādos gadījumos, tostarp, arī situācijā, ja jūs paši neesat izvēlējušies elektroenerģijas piegādātāju.

Lai mājvietā būtu pieejama elektrība, ir jānoslēdz elektroenerģijas pieslēguma līgums ar jebkuru elektrības piegādātāju Latvijā. Elektrības pieslēguma līgums ir obligāts, jo, pamatojoties uz to, elektroenerģijas sadales sistēmas operators nodrošina elektroenerģiju attiecīgajā īpašumā. Ikmēneša elektrības rēķins sastāv no elektroenerģijas cenas, apkalpošanas maksas, AS "Sadales tīkls" elektrības sadales un pārvades sistēmas pakalpojumu maksas, kas pie visiem elektroenerģijas tirgotājiem ir vienāda.

Lietotāju maiņa

Ja īpašumā plānota lietotāju maiņa un iepriekšējais īpašnieks vai nomnieks vēl nav pārtraucis līgumu ar elektroenerģijas tirgotāju, tad jauns pieslēguma atjaunošanas pakalpojums nav jāpiesaka. Jaunajam īpašniekam vai nomniekam atliek tikai vienoties ar elektrības tirgotāju par jaunu līgumu, un tirgotājs pats informēs "Sadales tīklu" par lietotāja maiņu.

Ja līgums ar elektroenerģijas tirgotāju jau pārtraukts, tad jaunajam īpašuma nomniekam vai īpašniekam ir jānoslēdz jauns līgums ar elektrības tirgotāju. Ja pieslēguma atjaunošanas pieteikums iesniegts 30 dienu laikā no brīža, kad iepriekšējais lietotājs izbeidzis līgumu ar tirgotāju, tad elektrības pieslēgums tiks atjaunots bez maksas. Iesniedzot pieteikumu vēlāk par 30 dienām, būs jāsedz gan maksa par skaitītāja pieslēgšanu, gan par jaudas uzturēšanu, atbilstoši “Sadales tīkls” pakalpojumu cenrādim.

Pārdodot dzīvokli vai māju

Ja plānos ir tirgot savu īpašumu un tajā dzīvojat līdz brīdim, kad to pārņem jaunais īpašnieks, tad jūsu ziņā ir visas līgumsaistības ar esošo elektroenerģijas tirgotāju līdz brīdim, kad parakstīts pārdošanas vai nomas līgums.

Ja tomēr īpašumā, ko tirgojat nedzīvojat, un nevēlaties maksāt ikmēneša maksu par elektrības nodrošināšanu objektā - jums ir tiesības lauzt līgumu ar esošo tirgotāju, informējot, ka objektā elektrība nav nepieciešama. Pirms lēmuma pieņemšanas, rūpīgi izvērtējiet abas iespējas, jo dažreiz var būt līguma pirmstermiņa izbeigšanas maksa, kā arī jāņem vērā, ka jaunajam īpašniekam elektrība tiks pieslēgta tikai 2 darba dienu laikā pēc elektroenerģijas tirdzniecības līguma slēgšanas un “Sadales tīkla” rēķina apmaksas.

Iegādājoties dzīvokli vai māju

Lai noslēgtu elektroenerģijas līgumu jaunā īpašumā, iesakām rūpīgi izvērtēt piedāvājumu tirgū. Līgumu var noslēgt uzreiz ar īpašuma iegādes datumu vai nākotnes datumu, kas nepārsniedz 30 dienas. Svarīgi pārliecināties, ka iepriekšējais īpašnieks elektrību nav atslēdzis pa visam. Ja tā tomēr ir noticis, tad jāslēdz jauns līgums pie elektroenerģijas tirgotāja un jāinformē, ka nepieciešama elektrības atjaunošana objektā. Enefit piedāvā divus elektroenerģijas produktus: “Fiksētais” - nemainīga cena par katru patērēto kilovatstundu uz visu līgumā noteikto laika periodu un “Dinamiskais” - elektroenerģijas cena, kas seko izmaiņām biržā. Visus mūsu produktus var pielāgot atbilstoši jūsu vajadzībām, piemēram, izvēlēties tādu, kura pamatā ir tikai atjaunīgā enerģija. Vairāk par Enefit elektroenerģijas produktiem var izlasīt šeit. Lai noslēgtu līgumu, aicinām apmeklēt mūsu pašapkalpošanās portālu “Mans Enefit” vai zvanot uz telefona numuru 6000 0055.

Kas notiek, ja netiek izvēlēts elektroenerģijas piegādātājs?

Tiem patērētājiem, kuriem ir beidzies līdzšinējais elektroenerģijas līgums un kaut kāda iemesla dēļ nav noslēgts jauns, automātiski tiek piešķirts “Universālais” produkts. “Universālais” produkts nozīmē, ka jūs varat patērēt elektroenerģiju bez elektroenerģijas pieslēguma līguma, bet elektroenerģijas cena tiek noteikta neatkarīgi no jums un elektroenerģiju piegādā tirgotājs, kuru konkursa kārtībā ir izvēlējies "Sadales tīkls". “Universālā” produkta bāzes cena ir balstīta uz ražošanas cenu un elektrības piegādātāja izmaksu komponentēm.

Tā kā “Universālais” produkts nav saistīts ar biržas cenu, tas tiek uzskatīts par vienu no dārgākajiem piedāvājumiem tirgū. Ja jums ir noslēgts “Universālais” produkts, bet vēlaties to pārtraukt, tad atliek vien noslēgt elektroenerģijas pirkumu līgumu ar jums piemērotu elektroenerģijas piegādātāju.

Kā rīkoties, ja dzīvoju daudzdzīvokļu mājā, kurā elektroenerģiju kopīgi iepērk dzīvokļu īpašnieku biedrība?

Kopīga elektroenerģijas iepirkšana nozīmē, ka elektrības pieslēguma un elektrības rēķinu apmaksu organizē dzīvokļu īpašnieku biedrība, īpašnieks vai pārvaldnieks. Šādā gadījumā dzīvokļu īpašnieki vai īrnieki ir apakšuzņēmēji, kuri nevar izvēlēties vai mainīt elektroenerģijas piegādātāju un viņiem nav jāslēdz atsevišķs līgums ar elektroenerģijas sadales tīkla operatoru.

Ja elektroenerģijas pakalpojumu iegādājaties ar dzīvokļu biedrības starpniecību, visiem biedrības dalībniekiem piemēro vienādas elektroenerģijas iegādes prasības. Tas ir pretstats individuālai elektroenerģijas iegādei, kad katrs dzīvokļa īpašnieks var izlemt, no kura elektroenerģijas piegādātāja un ar kādiem nosacījumiem elektroenerģija tiek iepirkta.

Jebkurā laikā ir iespējams pāriet no kopīgas uz individuālu elektroenerģijas iepirkšanu. Vienīgi šādā gadījumā tam ir jābūt vienprātīgam biedrības lēmumam, jo pāreja var notikt tikai visā ēkā vienlaicīgi.

Pārvākšanās uz jaunu dzīvesvietu ir arī piemērots laiks, lai pārskatītu savas ēkas elektrosistēmu. Enefit piedāvā arī elektroierīču apdrošināšanas pakalpojumu, par kuru vairāk var uzzināt šeit.