icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_leftmeters-lg

Ziņas

Uzzini svarīgāko par enerģijas nozares jaunumiem un tendencēm

Enefit pērn palielinājis pārdotās enerģijas apjomu


Enefit pērn palielinājis pārdotās enerģijas apjomu

Latvijā otrs lielākais enerģijas tirgotājs Enefit 2018. gadā ir turpinājis izaugsmi, paplašinot klientu portfeli un palielinot pārdotās enerģijas apjomu par 15%. Uzņēmuma attīstību galvenokārt noteica sekmīgi ieviestais energoefektivitātes risinājumu piedāvājums, kā arī aktīva darbība jaunatvērtajā dabasgāzes tirgū. Savukārt pērnā gada pavasarī īstenotā ieiešana Zviedrijas un Somijas mājsaimniecību elektroenerģijas tirgū ir radījusi stabilu platformu, lai šogad apgūtu Latvijas mājsaimniecību tirgu.

Enefit pērn Latvijā realizētās enerģijas apjoms ir audzis par 15%, sasniedzot 1501 GWh. Pateicoties tirdzniecības apjomu izaugsmei un elektroenerģijas vairumtirgus cenu lēcienam, uzņēmuma apgrozījums ir kāpis gandrīz par trešdaļu, sasniedzot 59,7 miljonus eiro. Vienlaikus pēdējā gada laikā klienti galvenokārt iegādājušies ilgtermiņa fiksētas cenas līgumus, kas nosaka, ka līdz ar kraso vairumtirgus cenu kāpumu 2018. gadā enerģijas piegāžu pašizmaksa šiem klientiem pārsniegusi līgumos noteikto cenu. Tādējādi gada griezumā uzņēmums strādājis ar 2 miljonu eiro zaudējumiem. Vienlaikus turpinās klientu portfeļa izaugsme un piedāvāto pakalpojumu klāsta paplašināšana, kas ļāvusi 2018. gadu noslēgt ar 2563 klientiem, apkalpojot tos aptuveni 17 000 pieslēguma punktos visā Latvijā.

“Aizvadītais gads bija būtisks pārbaudījums ikvienam elektroenerģijas tirgotājam Baltijā, jo ļāva pārliecināties par tirgotāju stabilitāti un spējām pārvaldīt cenu svārstību riskus. Vienlaikus tas lieliski parādīja riska sadalījumu starp visiem tirgus dalībniekiem, kur šogad lielākie ieguvēji bija fiksētas cenas līgumu klienti. Pozitīvais efekts bija aktīvs pieprasījums pēc energoefektivitātes risinājumiem, lai kompensētu cenu kāpuma radītos papildu izdevumus. Tādējādi mūsu stratēģija – attīstīt energoefektivitātes produktu virzienu – sniedza labu rezultātu, palīdzot uzņēmumiem modernizēt to energosaimniecību. Pirmā gada laikā kopš jauno pakalpojumu ieviešanas esam realizējuši divdesmit energoefektivitātes projektus, un šo apjomu šogad plānojam trīskāršot. Energoefektivitāti kā vienu no galvenajiem attīstības stūrakmeņiem saglabājam arī šogad,” skaidro Enefit valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers.

Šogad Enefit darbības galvenais fokuss ir Latvijas mājsaimniecību tirgus apgūšana. Savu piedāvājumu Enefit prezentēja marta sākumā, piesakot vienkāršus produktus, kas piedāvā izdevīgāku elektrības iegādi bez tirgotāja uzcenojuma par patērēto apjomu. Tāpat arī patērētājiem tiek piedāvāta ērta digitālā pašapkalpošanās platforma un jauni risinājumi atjaunīgo energoresursu izmantošanai mājokļos..

Enefit ilgtermiņa mērķis ir sasniegt 10% lielu mājsaimniecību tirgus daļu un nostiprināt savas pozīcijas kā otram lielākajam enerģijas tirgotājam biznesa klientu segmentā. Kā norāda Jānis Bethers, ceļā uz to paredzēti vairāki attīstības soļi: “Pašlaik darbu plānā ir turpināt attīstīt dažādus tehniskos risinājumus, kas var paplašināt patērētāju izpratni par sadarbību ar savu enerģijas tirgotāju. Vēlamies sniegt jaunas izvēles iespējas ikvienam patērētājam, kuras palīdzēs paaugstināt savu energoefektivitāti un aktīvāk izmantot atjaunīgos energoresursus. Patērētāju interese par šo jomu arvien pieaug, un interesanti, ka tieši mājsaimniecības ir pirmās, kuras izmantoja mūsu piedāvājumu saules paneļu uzstādīšanai savā īpašumā. Tāpēc ticu, ka 2019. gadā spēsim sniegt būtisku ieguldījumu elektroenerģijas tirgus aktivizēšanā gan biznesa klientu, gan mājsaimniecību segmentā.”