icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_leftmeters-lg

Elektroauto pietiek ar vienu uzlādi nedēļā

Elektroauto tirdzniecība turpina uzņemt apgriezienus, un līdz ar to paplašinās arī uzlādes vietu infrastruktūra. Patlaban standarta elektroauto ar uzlādētu akumulatoru var nobraukt ap 350 kilometrus vasaras mēnešos un 250 kilometrus ziemā. Ņemot vērā, ka vidējais nobraukums ir aptuveni 50 kilometri dienā, tad ar vienu uzlādi ir iespējams nodrošināt pārvietošanos veselai darba nedēļai. Nākotnē elektroauto jauda turpinās palielināties un ar pilnu akumulatoru būs iespēja nobraukt arvien tālākas distances.

Nepietiekams uzlādes vietu skaits, ierobežots braukšanas attālums ar pilnu akumulatoru un augstas uzturēšanas izmaksas ir trīs galvenie faktori, kas mazinājuši cilvēku interesi iegādāties elektroauto.

Laimīgā kārtā visi trīs iebildumu iemesli jau tagad tiek strauji risināti. Elektroauto publisko uzlādes punktu skaits turpina augt katru gadu, un šobrīd tas ir sasniedzis vairāk kā 420 staciju. Arī akumulatoru jauda turpina palielināties, un auto uzturēšanas, kā arī uzlādēšanas izmaksas arvien samazinās.

Aprēķini liecina, ka ilgtermiņā elektroauto uzlādēšana var būt pat piecas reizes lētāka nekā iekšdedzes dzinēju automašīnu uzpilde ar degvielu, it īpaši, ja to dara tad, kad elektrības biržas cena ir viszemākā. Kā zināms, starpība starp augstāko un zemāko elektrības biržas cenu var atšķirties pat desmitkārtīgi vienas dienas laikā. Turklāt elektroauto uzturēšanas izmaksas ir zemākas nekā iekšdedzes dzinēju automašīnām, galvenokārt tādēļ, ka elektroauto ir mazāk dilstošo daļu.

“Ernest and Young” veiktais pētījums liecina, ka 2030. gadā Eiropā būs ap 65 miljonu elektroauto, un šis skaits varētu dubultoties līdz 130 miljoniem 2035. gadā. Tie veidos aptuveni 40% no visiem ceļu satiksmes transportlīdzekļiem. Lai gan Eiropas kopējais elektrotīkls varētu izturēt šādu palielinātu elektromobiļu apjomu, problēmas ar elektropiegādi un slodzes izlīdzināšanu tomēr varētu rasties tajās pilsētās, kur elektromobiļu īpatsvars pārsniegs 50%.